Kamieniec: uczniowie na wycieczce w Austrii i Czechach

poniedziałek, 6.11.2017 11:26 1869 0

W dniach 26-27 października grupa 26 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Kamieńcu Zabkowickim spędzała czas w stolicy Austrii i Czech. Odwiedziliśmy wiele wspaniałych miejsc w Pradze i Wiedniu. Dużo dowiedzieliśmy się na temat historii stolic, państw, twórców kultury i sztuki tychże krajów. W Pradze zachwyciły nas pałace Hradczańskie, rynek starego miasta, średniowieczny ratusz z ruchomym zegarem Orloj oraz katedra św. Wita. Dopełnieniem dnia był rejs statkiem po Wełtawie, na którym w trakcie obiadu popróbowaliśmy smakołyków kuchni czeskiej.

Zwiedzanie Wiednia rozpoczęliśmy od Wzgórza Kahlenberg, gdzie w  1863 r. polski król Jan III Sobieski rozgromił Turków, dzięki czemu uratował przed najeźdźcami nie tylko Austrię, ale też Europę. Następnie oglądaliśmy przepiękne monumentalne budowle wiedeńskie: muzea, opery, szkoły wyższe, teatry, ratusz, katedrę św. Szczepana, pałace i zamki – Belveder, Hofburg, Schonnbrunn. Zasmakowaliśmy  potraw kuchni austriackiej w trakcie kolacji i śniadania.

Ciekawostki na temat tych miejsc w interesujący sposób przedstawił nam przewodnik - pan Zbigniew Strzygocki. Dzięki niemu poszerzyliśmy naszą wiedzę z historii i kultury Europy oraz świata. Mamy nadzieję, że takich wyjazdów będzie więcej, gdyż świat jest arcyciekawy i ciągle chcielibyśmy go poznawać. Dziękujemy naszym opiekunom i panom kierowcom za opiekę oraz bezpieczne przemieszczanie się. Było super !