Do roku 2023 na Dolnym Śląsku ma powstać ok. 150 km nowych tras rowerowych

środa, 27.4.2016 08:49 1287 0

Ponad 60 milionów złotych i ok. 150 km nowych tras rowerowych w całym regionie – na Dolnym Śląsku rusza program budowy ścieżek rowerowych. Trasy powstaną w ciągu najbliższych sześciu lat, a już za dwa miesiące samorządy będą mogły starać się o dofinansowanie na ich budowę.

Wrocław - trasa rowerowa między mostem Trzebnickim i Osobowickim 

- Drogi rowerowe to ważny element rozwoju turystyki i oferty rekreacyjnej w regionie. Jednocześnie warto pamiętać, że dla wielu Dolnoślązaków rower pozostaje zwyczajnym środkiem codziennego transportu. Nowe drogi rowerowe mają służyć wszystkim użytkownikom. Zależy nam na tym, aby pierwsze trasy  były gotowe już w przyszłorocznym sezonie letnim – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski.

Docelowo na Dolnym Śląsku ma powstać szeroka i funkcjonalna sieć ścieżek rowerowych. Trasy będą łączyć ciekawe pod względem turystycznym miejscowości i atrakcje turystyczne. Jednym z takich projektów jest powstanie Odrzańskiej Drogi Rowerowej. Ta niemal czterystukilometrowa trasa przebiegać będzie przez teren 25 gmin po obu stronach Odry. Do niej mogą "wpinać się" kolejne odcinki budowanych tras rozszerzając sieć ścieżek na Dolnym Śląsku. Trasy rowerowe mają powstawać również m.in. na terenie polsko-czeskiego i polko-niemieckiego pogranicza, dając dodatkowy impuls dla rozwoju turystyki w tych rejonach.

Budowa bezpiecznej ścieżki rowerowej podlega ścisłym zasadom. Wszelkie wymogi projektowe i techniczne zostały zawarte w dokumencie opracowanym przez Instytut Rozwoju Terytorialnego. W ten sposób powstały wytyczne dla budowy tras rowerowych w przyszłości. Niezwykle istotne jest to, że w tworzeniu tego opracowania pomagali sami zainteresowani, czyli rowerzyści m.in. z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej.

Wielkie brawa dla Dolnego Śląska. Jesteście pierwszym regionem, który tworzy politykę rowerową w porozumieniu z rowerzystami. To bardzo ważne, bo o ile duże miasta mają swoich oficerów rowerowych i radzą sobie same, o tyle pozostała część regionu bardzo potrzebowała konkretnego programu i tak zwanego know how – czyli konkretnej wiedzy jak rozwijać infrastrukturę rowerową – podsumował Cezary Grochowski, prezes stowarzyszenia Wrocławska Inicjatywa Rowerowa.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)